اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

فعالیت 300 دستگاه اتوبوس گازسوز زمین گیر شده در شهر اصفهان پس از یکسال، از امروز کلید می خورد که این تصمیم گامی مهم و عملی در کاهش آلودگی هوا و افزایش توان حمل و نقل درون شهری ارزیابی می شود.

به گزارش ایرنا، این تصمیم چهارشنبه شب در نشست کمیته بررسی موانع و مشکلات حمل و نقل درون شهری اصفهان با حضور استاندار و شهردار اصفهان، اتخاذ شد.

گرچه این حرکت،با تاخیر صورت گرفت، اما از نظر مردم و کارشناسان اقدامی مهم موثر در راستای کاهش آلودگی هوا و حل مشکلات حمل و نقل کلان شهر اصفهان ارزیابی می شود.

این اتوبوسها که از یکسال گذشته به دلیل اختلاف بین شرکت گاز و اتوبوسرانی اصفهان بر سر تعرفه گاز طبیعی فشرده(سی ان جی) با وجود نیاز جدی مردم و تنگناهای حمل و نقل شهری به راحتی از مدار ناوگان حمل و نقل درون شهری اصفهان خارج شده بود با چند ساعت دورهم نشستن مسئولان استان، اکنون به خدمت گرفته شده و گره یکی از مشکلات جدی مردم و شهر اصفهان گشوده شد.

این اقدا م که مهمترین برنامه عملی در مقابله با روند آلایندگی هوای اصفهان در ماه جاری و حل مشکلات حمل و نقل درون شهری اصفهان محسوب می شود،نشان دهنده این نکته است که در پرتو همکاریهای درون بخشی، می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد و موانع را کنار زد.

تعامل به جای تقابل، همدلی صادقانه، گفتگوهای بی واسطه،بهره گیری ازنظرات جمع،خوب گفتن و خوب شنیدن در سایه هنر مدیریت بهترین راه برون رفت از مشکلات و زمینه ساز رشد و پیشرفت در امور است .

تعامل و همدلی صادقانه که مدیریت استان همواره برآن تاکید داشته حرکتی مهم در سازندگی و بالندگی است .

بی تردید ، اگر اینگونه تعاملات پیش از این نیز برقرار شده بود از ورود درصد بالایی از آلاینده های ناشی از حمل و نقل به ریه شهروندان اصفهانی جلوگیری می شد.

کارشناسان محیط زیست سهم آلاینده های ناشی از سوخت و حمل و نقل شخصی و عمومی را در کلان شهر اصفهان 75 درصد عنوان می کنند و بر این باورند که بخش مهمی از ذرات زیر 2،5 میکرون که تاثیر عمیقی بر غشای تنفسی و ریوی افراد می گذارد نیز ناشی از سوخت خودروها است.

اصفهان از کلانشهرهای آلوده کشور است که به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان پس از تهران دومین شهر آلوده کشور به شمار می رود.

اقدام اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در توزیع سوخت یورو 4 در جایگاههای عرضه سوخت کلانشهر اصفهان که درهمین فصل صورت گرفت نیز در کاهش بخشی از آلودگی هوای اصفهان سهم داشت اما از نگاه بسیاری از کارشناسان این اقدام به تنهایی کارساز نیست .

در این شرایط ضرورت برنامه ریزی و تداوم اقدامات مقابله جویانه با وضعیت آلودگی هوا به عنوان یک اولویت زیست محیطی همواره باید مدنظر قرار گیرد و در این زمینه از همه امکانات و ابزارها استفاده شود چرا که هوای اصفهان این روزها به دلیل ناپایداری و افزایش غلظت آلاینده ها در شرایط هشدار و اضطرار قرار داشته و سلامت مردم به مخاطره افتاده است . 

تاریخ خبر: 27/09/1393 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 17 دی 1393برچسب:اتوبوس,اصفهان,گازسوز, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.